Przystanek Teatr
Od września 2017 w Teatrze Ochoty trwa projekt edukacyjny Przystanek Teatr.
W ramach projektu do Teatru Ochoty przyjeżdża młodzież licealna z podwarszawskich miejscowości, która ogląda wybrane spektakle i bierze udział w warsztatach teatralnych.
Przystanek 1
Projekt otworzyły we wrześniu warsztaty w Nasielsku, przygotowujące do spektaklu „Mały ma dziewczynę”, które poprowadziły edukatorki Teatru Ochoty: Hanna Kłoszewska i Alicja Brudło. Podczas warsztatu zostały poruszone tematy związane z postrzeganiem innego. W przypadku spektaklu, z odmiennością zmaga się tytułowy Mały, cierpiący na autyzm chłopak, który szuka sposobu na poradzenie sobie z brakiem bliskości i potrzebą przeżywania i doświadczana miłości. Praca nad emocjami była wyjściem do poszukiwań odpowiedzi na pytania: w jaki sposób odbieramy ludzi, którzy się od nas różnią? Jak traktujemy odmienność innych osób? Jakie mamy w teatrze środki wyrazu, które pozwolą nam wejść w skórę Małego?
Przed spektaklem 29 września 2017 odbyły się warsztaty Stowarzyszenia Innowacji Społecznych Mary i Max, które pozwoliły uczestnikom poznać i zrozumieć problemy osoby cierpiących na choroby ze spektrum autyzmu. Po spektaklu młodzież spotkała się z twórcami spektaklu i miała możliwość skonfrontowania swoich doświadczeń, a także zadania pytań artystom.
Przystanek 2
Kolejna odsłona odbyła się w październiku i wzięła w niej udział młodzież z Lesznowoli. Najpierw odbyły się warsztaty artystyczno-pedagogiczne, natomiast w dniu spektaklu „we are not superheroes” 20 października 2017 – który był głównym punktem tej części projektu – odbyły się warsztaty ruchowe, które poprowadzi Kamil Wawrzuta – tancerz i choreograf, reżyser spektaklu. Wieczorem młodzież miała szansę również porozmawiać z tancerzami i zadać im jakiekolwiek chciała pytania. Było świetnie!
Przystanek 3
Przystanek 3 to ostatnia część projektu. Warsztaty skoncentrowane będą na spektaklu „Stalker. Interpretacja” w reżyserii Antoniego Ferencego. Pierwsze, przeprowadzone z młodzieżą ze Złotokłosu, odbyły się 8 listopada 2017. Podczas warsztatu młodzież kreowała teatr przyszłości i próbowali interpretować spektakl. Kolejnym etapem były warsztaty, podczas którego uczestnicy przenieśli się w wirtualną rzeczywistość, poznają różne zastosowania nowych technologii. Było nowocześnie!