Tajemniczy klient

Tajemniczy Klient 2

Dobry sprzedawca powinien być jak aktor w najlepszym teatrze – twierdzi Mary Portas, brytyjska gwiazda telewizyjna i guru handlu detalicznego. Podobnego zdania jest Wesoły (Sławomir Pacek), bohater spektaklu „Tajemniczy klient” Igora Gorzkowskiego. Mężczyzna specjalizuje się w testowaniu jakości obsługi w branży usługowo-handlowej. Rzadko się zdarza, aby Wesoły napotkał na swojej drodze równego sobie przeciwnika. Jego codzienność to kontakt ze znudzoną panią w sklepie obuwniczym, która nie ma zamiaru pomóc klientowi w wyciągnięciu pudełka z jego rozmiarem. Z doradcą bankowym pochłoniętym rozmową z kolegą, podczas gdy kolejka petentów przestępuje z nogi na nogę. Z instruktorem fitness, który nie zwraca uwagi na podopiecznych, bo w trakcie zajęć flirtuje z jedną z uczestniczek.  Z fotografem, który zamiast zadbać o to, żebyśmy ładnie wyszli na zdjęciu paraliżuje nas swoją arogancją.

W spektaklu Gorzkowskiego tajemniczy klient to człowiek „z misją”. Wie, że brak profesjonalnego podejścia i arogancja ze strony obsługi nie są normą i należy z takimi przejawami patologii walczyć. Bycie tajemniczym klientem to nie tylko praca ale także styl życia. Bywa, że działania tajemniczego klienta nie znajdują uznania w oczach społeczeństwa. Nazywany tajniakiem, szpiclem albo mieszaczem,  nierzadko zawodowy tester narażony jest na wyobcowanie i niezrozumienie. A przecież wykonuje swoją pracę za cenę wyrzeczenia się życia osobistego…

OBSADA:

Sławomir Pacek (Teatr Powszechny)
Anna Gajewska (Teatr Dramatyczny)
Joanna Osyda (Teatr Powszechny)
Wiktor Korzeniewski

Bartosz Mazur

scenariusz i reżyseria Igor Gorzkowski
scenografia Małgorzata Dąbrowska
kostiumy Joanna Gawrońska, Agata Wąs
dramaturgia ruchu Iwona Pasińska
muzyka Michał Ścibior
wizualizacje Janusz Szymański, Paweł Wiszomirski
produkcja Katarzyna Krapacz
asystent produkcji Hanna Kłoszewska
producent Studio Teatralne Koło
koproducent Teatr Ochoty

premiera: 26 kwietnia 2014 w TEATRZE SOHO

PATRONI MEDIALNI: POLSKIE RADIO PROGRAM II, METRO
PARTNERZY: SOHO FACTORY, HOME360

czas trwania spektaklu: 105 minut (bez przerwy)

 

Dodaj komentarz